Program

 

Augusztus 23. hétfő
     
  12.00-tól Regisztráció
  13.50 - Megnyitó
  14.00 - 14.30 Gucsik Arnold
Kozmokémiai nukleoszintézis és csillagközi anyag
  14.30 - 15.00 Szántay Csaba
Teremtsünk természettudományos tehetségeket!
  15.00 – 15.45 Szabó Szabolcs Alapítvány - Bemutatkozás
  15.45 – 16.00 Kávészünet
  16.00 – 17.00 Horváth István Tamás
Fenntartható és zöld kémia
    Kémia a tudományok központjában
  17.00 - 18.00 Murányi Zoltán
Varázstorony / Humor a kémiában
  18.30-tól Üdvözlő vacsora
     
Augusztus 24. kedd
     
  09.00 – 09.30 Lente Gábor
Meséljenek a molekulák: kémiaoktatás a kémia jelrendszere nélkül
  09:30 - 10:20 Weiszburg Tamás
A 2022 szeptemberétől induló természettudományos tanárképzések kereteinek kialakítása
    FÓRUM
  10.20 – 10.50 Szalay Luca
Öt év tapasztalatai az MTA-ELTE Kutatásalapú Kémiatanítás Kutatócsoportban
  10.50 – 11.20 Kávészünet
  11.20 – 12.25 Workshop
    Kiss Edina
Kutatásalapú kémiatanítás a gyakorlatban: kísérlettervező feladatlapok megoldása
    Németh Veronika
Gondolkodtató kémiatanítás
  12.35 – 13.20 Kiss Edina, Németh Veronika
Workshop (ismétlés)
  13.30 – 14.30 Ebéd
  14.30 – 16.30 Ősz Katalin, Villányi Attila, Magyarfalvi Gábor, Zagyi Péter, Murányi Zoltán, Buzafalvi Dénes, Szigeti Edit
Versenyek – KÖKÉL – Olimpia
    FÓRUM
  16.30 – 16.45 Kávészünet
  16.45 – 17.05 Virág Diána, Nagy Éva
Környezeti nevelés megvalósulása egy természetvédelmi versenyen keresztül
  17.05 – 17.25 Csaláné Böngyik Edit
Oktatási blogok a kémia tanításához
  17.25 – 17.45 Egri Károly
Ötletek a természettudományok kiapaszthatatlan „game-s kútjából” – néhány, a kémia tanításában is hasznosítható, játékos demonstrációs eszköz és módszer bemutatása
  17.45 – 18.05 Dobóné Tarai Éva
Hétköznapi jelenségek- egyszerű kérdések - meglepő válaszok
  18.15-tól Vacsora utána: Kvízjáték
     
Augusztus 25. szerda
     
  09.00 – 09.30 Tóth Zoltán
A kémiaoktatás új iránya: a rendszerszemléletű gondolkodás („systems thinking”) és a redukcionista szemléletmód egyensúly
  09.30 – 10.00 Mika János, Murányi Zoltán
A kémia szerepe az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok (2016-2030) megvalósításában
  10.00 – 10.15 Kávészünet
  10.15 – 10.45 Mihucz Viktor
Ásványvizek elterjedőben lévő új szennyező anyagai
  10.45 – 11.15 Sógor Csilla
Erdélyi magyar kémiaoktatás és tanárképzés helyzete
  11.15 – 11.45 Bárány Zsolt Béla
Gondolatok a Nat2020 egy éve történt bevezetése kapcsán
  11.45 – 12.15 FÓRUM
  12.15 – 13.30 Ebéd
  13.30 – 14.30 Magócs Éva
Digitálisan, vagy tanteremben
    Székely Edit
Egyetemi oktatás a karantén alatt - vegyészmérnöki terület
  14.30 – 14.50 Ludányi Lajos
Az online kémiatanítás hatása 9. évfolyamon
  14.50 – 15.20 Fórum - konzultáció
  15.20 – 15.35 Kávészünet
  15.35 – 16.35 Réti Mónika
Az új érettségi tartalmi és formai változásairól
Fórum az érettségiről
  16.35 – 16.55 Keglevich Kristóf
A kémiatanítás története a magyarországi elemi és középfokú iskolákban 1868 és 2020 között az óraszámok tükrében
  18.00 Indulás a Korona Borházba – borkombinát és borkóstolós bankett
     
Augusztus 26. csütörtök
     
  09.00 – 09.30 Tóth Zoltán
A társtanítás lehetőségei a kémiaórán: a Mazur-féle módszer tapasztalatai
  09.30 - 09.50 Szabó Bence Farkas
A Mazur-féle „egymás tanítása” módszer alkalmazása középiskolai kémiaórákon az online távoktatás során
  09.50 – 10.20 Borbás Réka Szilvia, Magyar László Levente
Felfedeztető kémiatanítás tankockákkal
  10.20 – 10.35 Kávészünet
  10.35 – 11.05 Borbás Réka Szilvia, Magyar László Levente
Workshop
  11.05 – 11.25 Ludányi Lajos
A tanulói részecskefogalom változása az utóbbi 17 évben
  11.25 – 11.45 Simon Csaba
Izomerek-e a konformerek?
  11.45 – 12.05 Siposné Musza Katalin
"Földben, vízben, levegőben"- mikro- és nanoműanyagok, valamint tanítási lehetőségeik kémia órán
  12.05 – 12.25 Magyar László
Sajtgyártás kémia tanári szemmel
  12.25 – 12.45 Gyuriczáné Sári Diana
Nem elit tanulók természettudományos oktatásának egy-két gyakorlati kérdése
  12.45 - 13:00 Zárszó
  13.00 - Ebéd, hazautazás