Program
Augusztus 23. hétfő | ||
12.00-tól | Regisztráció | |
13.50 - | Megnyitó | |
14.00 - 14.30 | Gucsik Arnold Kozmokémiai nukleoszintézis és csillagközi anyag |
|
14.30 - 15.00 | Szántay Csaba Teremtsünk természettudományos tehetségeket! |
|
15.00 – 15.45 | Szabó Szabolcs Alapítvány - Bemutatkozás | |
15.45 – 16.00 | Kávészünet | |
16.00 – 17.00 | Horváth István Tamás Fenntartható és zöld kémia |
|
Kémia a tudományok központjában | ||
17.00 - 18.00 | Murányi Zoltán Varázstorony / Humor a kémiában |
|
18.30-tól | Üdvözlő vacsora | |
Augusztus 24. kedd | ||
09.00 – 09.30 | Lente Gábor Meséljenek a molekulák: kémiaoktatás a kémia jelrendszere nélkül |
|
09:30 - 10:20 | Weiszburg Tamás A 2022 szeptemberétől induló természettudományos tanárképzések kereteinek kialakítása |
|
FÓRUM | ||
10.20 – 10.50 | Szalay Luca Öt év tapasztalatai az MTA-ELTE Kutatásalapú Kémiatanítás Kutatócsoportban |
|
10.50 – 11.20 | Kávészünet | |
11.20 – 12.25 | Workshop | |
Kiss Edina Kutatásalapú kémiatanítás a gyakorlatban: kísérlettervező feladatlapok megoldása |
||
Németh Veronika Gondolkodtató kémiatanítás |
||
12.35 – 13.20 | Kiss Edina, Németh Veronika Workshop (ismétlés) |
|
13.30 – 14.30 | Ebéd | |
14.30 – 16.30 | Ősz Katalin, Villányi Attila, Magyarfalvi Gábor, Zagyi Péter, Murányi Zoltán, Buzafalvi Dénes, Szigeti Edit Versenyek – KÖKÉL – Olimpia |
|
FÓRUM | ||
16.30 – 16.45 | Kávészünet | |
16.45 – 17.05 | Virág Diána, Nagy Éva Környezeti nevelés megvalósulása egy természetvédelmi versenyen keresztül |
|
17.05 – 17.25 | Csaláné Böngyik Edit Oktatási blogok a kémia tanításához |
|
17.25 – 17.45 | Egri Károly Ötletek a természettudományok kiapaszthatatlan „game-s kútjából” – néhány, a kémia tanításában is hasznosítható, játékos demonstrációs eszköz és módszer bemutatása |
|
17.45 – 18.05 | Dobóné Tarai Éva Hétköznapi jelenségek- egyszerű kérdések - meglepő válaszok |
|
18.15-tól | Vacsora utána: Kvízjáték | |
Augusztus 25. szerda | ||
09.00 – 09.30 | Tóth Zoltán A kémiaoktatás új iránya: a rendszerszemléletű gondolkodás („systems thinking”) és a redukcionista szemléletmód egyensúly |
|
09.30 – 10.00 | Mika János, Murányi Zoltán A kémia szerepe az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok (2016-2030) megvalósításában |
|
10.00 – 10.15 | Kávészünet | |
10.15 – 10.45 | Mihucz Viktor Ásványvizek elterjedőben lévő új szennyező anyagai |
|
10.45 – 11.15 | Sógor Csilla Erdélyi magyar kémiaoktatás és tanárképzés helyzete |
|
11.15 – 11.45 | Bárány Zsolt Béla Gondolatok a Nat2020 egy éve történt bevezetése kapcsán |
|
11.45 – 12.15 | FÓRUM | |
12.15 – 13.30 | Ebéd | |
13.30 – 14.30 | Magócs Éva Digitálisan, vagy tanteremben |
|
Székely Edit Egyetemi oktatás a karantén alatt - vegyészmérnöki terület |
||
14.30 – 14.50 | Ludányi Lajos Az online kémiatanítás hatása 9. évfolyamon |
|
14.50 – 15.20 | Fórum - konzultáció | |
15.20 – 15.35 | Kávészünet | |
15.35 – 16.35 | Réti Mónika Az új érettségi tartalmi és formai változásairól Fórum az érettségiről |
|
16.35 – 16.55 | Keglevich Kristóf A kémiatanítás története a magyarországi elemi és középfokú iskolákban 1868 és 2020 között az óraszámok tükrében |
|
18.00 | Indulás a Korona Borházba – borkombinát és borkóstolós bankett | |
Augusztus 26. csütörtök | ||
09.00 – 09.30 | Tóth Zoltán A társtanítás lehetőségei a kémiaórán: a Mazur-féle módszer tapasztalatai |
|
09.30 - 09.50 | Szabó Bence Farkas A Mazur-féle „egymás tanítása” módszer alkalmazása középiskolai kémiaórákon az online távoktatás során |
|
09.50 – 10.20 | Borbás Réka Szilvia, Magyar László Levente Felfedeztető kémiatanítás tankockákkal |
|
10.20 – 10.35 | Kávészünet | |
10.35 – 11.05 | Borbás Réka Szilvia, Magyar László Levente Workshop |
|
11.05 – 11.25 | Ludányi Lajos A tanulói részecskefogalom változása az utóbbi 17 évben |
|
11.25 – 11.45 | Simon Csaba Izomerek-e a konformerek? |
|
11.45 – 12.05 | Siposné Musza Katalin "Földben, vízben, levegőben"- mikro- és nanoműanyagok, valamint tanítási lehetőségeik kémia órán |
|
12.05 – 12.25 | Magyar László Sajtgyártás kémia tanári szemmel |
|
12.25 – 12.45 | Gyuriczáné Sári Diana Nem elit tanulók természettudományos oktatásának egy-két gyakorlati kérdése |
|
12.45 - 13:00 | Zárszó | |
13.00 - | Ebéd, hazautazás |