A stratégia felülvizsgálatának szükségessége, kihívások
A külső környezet (a világ) változása
|
-
Változik a társadalom, változik a gazdasági környezet. Megváltoztak és változnak a kutatóintézetek, a vegyipar szereplői és ezeknek, valamint az oktatási intézményeknek, illetve a tudományos műhelyeknek a működési feltételei.
-
Megváltoztak és változnak a kémikusok, az MKE tagság munkahelyi feltételei. Javuló munkahelyi körülmények és infrastruktúra, jelentősen megváltozott versenyhelyzettel (külső, belső) és elvárásokkal párosulnak.
|
|
Tudáshoz, információhoz való hozzájutás és az egyéni mobilitás lehetőségei |
- A képzés, a munkavállalás és a munkavégzés korlátai (az Európai Unió keretében feltétlenül) megváltoztak. Ez egyrészt lehetőség, másrészt versenyhelyzet növekedés.
- Az internet-gazdaság megváltoztatta az információhoz való hozzájutást, és új igényeket alakít ki a kémikus társadalomban és a tagságban is.
|
|
Oktatási kérdések, minőség, versenyképesség
|
-
A 10-18 éves korosztály számára a természettudományos tárgyak oktatásának módszere és feltételei vitatottak. Egyes nemzetközi felmérésekben a hazai diákok ismeretanyaga és/vagy teljesítménye csökkent.
-
A kémiai tudományokkal foglalkozó és mérnök (jövőbeni) korosztály minősége, nem csak egyéni, de nemzetgazdasági szempontból is versenyképességi tényező.
|
|
A kémia imázsa
|
- A vegyészet és az ipar termékeinek, valamint működésének elfogadottsága a társadalomban nem túl kedvező, ami összefüggésben van a természettudományos tárgyak oktatásával is.
|
|
A társadalmi szakmai egyesületek működési feltételeinek megváltozása
|
|
|
A tagsági igények, a tagsági aktivitás megváltozása
|
-
A tagság foglalkozás/foglalkoztatás szempontból aktív része jelentősen megváltozott, megnőtt leterheltségnek van kitéve, amely az önkéntes, az egyesületi tevékenységre fordítható időkeretének határt szab.
-
A munkaadók nem mindegyike érdekelt a szakmai egyesületi tevékenységben, vagy ismeri fel a szakmai egyesületi tevékenység jelentőségét munkatársai számára.
-
A tagság és a potenciális tagság jelentős részben munkahelyben és a munkahelyi versenyképessége segítésében érdekelt. Az Egyesület képességét és saját elköteleződésüket ebből a szempontból teszik mérlegre.
|
|
Hogyan mérhető az egyesületi tevékenység
|
- Mikor, miből ítéli a tagság szükségesnek/sikeresnek/eredményesnek az Egyesületet?
- Mikor, miből ítélik az intézmények/vállalatok szükségesnek és hasznosnak az egyesületi tevékenységet?
- Az egyesületi tevékenység, akciók, ráfordítások és eredmény mérésének igénye.
|
|
Hogyan tehető vonzóvá az Egyesület a fiatal korosztály számára
|
- Érdeklődés felkeltése és aktivizálás.
- Vonzó programok és szolgáltatás.
|
|