MKE stratégia 2008-2011

 

A stratégia felülvizsgálatának szükségessége, kihívások

A külső környezet (a világ) változása
  • Változik a társadalom, változik a gazdasági környezet. Megváltoztak és változnak a kutatóintézetek, a vegyipar szereplői és ezeknek, valamint az oktatási intézményeknek, illetve a tudományos műhelyeknek a működési feltételei.
  • Megváltoztak és változnak a kémikusok, az MKE tagság munkahelyi feltételei. Javuló munkahelyi körülmények és infrastruktúra, jelentősen megváltozott versenyhelyzettel (külső, belső) és elvárásokkal párosulnak.
Tudáshoz, információhoz való hozzájutás és az egyéni mobilitás lehetőségei
  • A képzés, a munkavállalás és a munkavégzés korlátai (az Európai Unió keretében feltétlenül) megváltoztak. Ez egyrészt lehetőség, másrészt versenyhelyzet növekedés.
  • Az internet-gazdaság megváltoztatta az információhoz való hozzájutást, és új igényeket alakít ki a kémikus társadalomban és a tagságban is.
Oktatási kérdések, minőség, versenyképesség
  • A 10-18 éves korosztály számára a természettudományos tárgyak oktatásának módszere és feltételei vitatottak. Egyes nemzetközi felmérésekben a hazai diákok ismeretanyaga és/vagy teljesítménye csökkent.
  • A kémiai tudományokkal foglalkozó és mérnök (jövőbeni) korosztály minősége, nem csak egyéni, de nemzetgazdasági szempontból is versenyképességi tényező.
A kémia imázsa
  • A vegyészet és az ipar termékeinek, valamint működésének elfogadottsága a társadalomban nem túl kedvező, ami összefüggésben van a természettudományos tárgyak oktatásával is.
A társadalmi szakmai egyesületek működési feltételeinek megváltozása
  • A korábbi állami támogatás viszonylagos biztonságát felváltotta az egyesületi akcióképesség eredményességének szükségessége (pályázatok, pénzügyi eredménnyel járó közhasznú tevékenységek).
A tagsági igények, a tagsági aktivitás megváltozása
  • A tagság foglalkozás/foglalkoztatás szempontból aktív része jelentősen megváltozott, megnőtt leterheltségnek van kitéve, amely az önkéntes, az egyesületi tevékenységre fordítható időkeretének határt szab.
  • A munkaadók nem mindegyike érdekelt a szakmai egyesületi tevékenységben, vagy ismeri fel a szakmai egyesületi tevékenység jelentőségét munkatársai számára.
  • A tagság és a potenciális tagság jelentős részben munkahelyben és a munkahelyi versenyképessége segítésében érdekelt. Az Egyesület képességét és saját elköteleződésüket ebből a szempontból teszik mérlegre.
Hogyan mérhető az egyesületi tevékenység
  • Mikor, miből ítéli a tagság szükségesnek/sikeresnek/eredményesnek az Egyesületet?
  • Mikor, miből ítélik az intézmények/vállalatok szükségesnek és hasznosnak az egyesületi tevékenységet?
  • Az egyesületi tevékenység, akciók, ráfordítások és eredmény mérésének igénye.
Hogyan tehető vonzóvá az Egyesület a fiatal korosztály számára
  • Érdeklődés felkeltése és aktivizálás.
  • Vonzó programok és szolgáltatás.

 

Hirdetés

Rendezvénynaptár

CHEMGENERATION.COM

Kémiai Nobel-díj

EuChemS Magazine

Chemistry Europe

CE logo with Strapline

MTA KTO

MKE stratégia

Go to top