A Gumiipari Szakosztály és a MAGUSZ közös rendezvénye (2012.06.08)

 

Tisztelt Kollégák!

A Gumiipari Szakosztály és a MAGUSZ közös rendezvényeként

„Gumiabroncsba épített szenzor elektronikus csúszásgátláshoz”

címmel szakmai programot szervez, amelyre meghívunk minden érdeklődőt.

Időpont: 2012. Június 8. 10 óra
Helyszín: Magyar Kémikusok Egyesülete, tárgyaló
Cím: 1015 Budapest Hattyú u. 16. II. em 8.


A rendezvény témája:
Gumiabroncsba integrált deformáció szenzor és feldolgozó elektronika
„Nanoelektronikai megoldások a biztonságos, üzemanyag-hatékony és környezetbarát autóipari alkalmazáshoz” című ENIAC program keretében

Előadások:

1. Előadás – Kulinyi Sándor, fejlesztési és kereskedelmi igazgató Weszta-T Kft.
A Weszta-T Kft. rövid bemutatása.


Az EU/NKTH által támogatott fejlesztés újszerűsége abban van, hogy az abroncsba közvetlenül beépített érzékelők és elektronika a jármű stabilitásának megváltozásáról már a megcsúszás előtt jelzést küldenek a fedélzeti számítóműnek, ily módon lehetővé téve a leghatékonyabb beavatkozást.

Az MTA-MFA és a Weszta-T Kft. közötti munkamegosztás az alábbiak szerint:
MFA:
- érzékelő konstrukciója
- a félvezetőtechnológiai eljárások kidolgozása
- az érzékelő chip állványra szerelése oly módon, hogy az utólagosan is beépíthető legyen az abroncsba

Weszta-T Kft:
-    a gumiabroncs deformációjának vizsgálata
-    az érzékelő beépítése gumijavító foltba, majd különböző méretű abroncsokba
-    a feldolgozó elektronika és a vezeték nélküli adatátvitel kidolgozása, megépítése
-    próbafutások különböző útfelületeken


2. Előadás – Battistig Gábor, MTA TTK Műszaki Fizikai és Anyagtudományi Intézet
Mikrotechnológiai osztály - MFA


A szilícium félvezető eszközök gyártástechnológiája, a mikrotechnológia kiválóan alkalmas három-dimenziós mechanikai érzékelő szerkezetek kialakítására.  Az MFA Mikrotechnológiai osztályán sok éve folynak kutatások új típusú, különféle mikroméretű mechanikai, termikus, gáz, orvos-biológiai érzékelők és érzékelőrendszerek létrahozására. A munkánk egyik eredménye az általunk kifejlesztett és szabadalmaztatott 3D erőmérő szenzor, amely alkalmas a reá ható erő nagyságát és irányát is mérni. A szenzor működésének alapja a szilícium piezorezisztív tulajdonsága, ami azt jelenti, hogy ha egy Si szerkezetet mechanikailag deformálunk, akkor a deformáció helyén az ellenállása megváltozik. Az előadásban részletesen bemutatom a 3D erőmérő szenzor felépítését, kialakításának módját és példákat adok lehetséges alkalmazásukra. Az érzékelők működési jellemzőit jelentősen befolyásolja az eszköz tokozása. A WESZTA-T Kft-vel való együttműködésben az érzékelőt egy speciálisan kifejlesztett tokozási módszerrel alkalmassá tettük gumiabroncsok oldalfalán jelentkező deformációk mérésére.

3. Előadás – Végvári Richárd, fejlesztő mérnök – Weszta-T Kft.

Érzékelés és a szenzor integrálása: Az érzékelés alapelve, a tokozás fejlesztésének lépései és az érzékelők ellenőrzése.

Vezeték nélküli táplálás és kommunikáció az abroncsba épített szenzor és a feldolgozó elektronika között.
A szenzorhoz illeszkedő kommunikációs rendszer követelményei és fontosabb jellemzői.

Elért eredmények: személygépkocsira és kisteherautó gumijába beszerelt érzékelő rendszer mérési eredményei különféle útszakaszokon.

Továbblépési lehetőségek.


Az előadások után kávé és üdítő mellett kötetlen beszélgetésre van lehetőség az előadókkal.

A rendezvényen a részvétel ingyenes, szervezési okokból előzetes regisztrálás szükséges!
Részvételi szándékát kérjük mielőbb, de legkésőbb május 20-ig jelezze az alábbi információk megadásával a  Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre, vagy telefonon: +36 30 943 66 89.

•    Név:
•    Munkahely:
•    Beosztás:
•    e-mail cím:
•    Telefon:
•    Megjegyzés:

Üdvözlettel:

Seregély Zsuzsa
titkár
Magyar Kémikusok Egyesülete, Gumiipari Szakosztály
Telfon:+36 30 943 66 89

 

Hirdetés

Rendezvénynaptár

CHEMGENERATION.COM

Kémiai Nobel-díj

EuChemS Newsletter

Chemistry Europe

CE logo with Strapline

MTA KTO

MKE stratégia

Go to top